رضاصاد

  • خانه
  • کورس‌ها
  • مقالات و آموزش‌های رایگان
    • ادیت و ریتاچ
    • اصلاح رنگ و کالرگریدینگ
    • تبلیغات
    • تلویزیون
    • عکاسی و تصویر
    • غیر رسمی
    • موسیقی و صدا
  • صادکست
  • دسترسی سریع
    • حساب کاربری من
    • دانلود دوره‌ها
    • فراموشی گذرواژه
ورود
[suncode_otp_login_form]
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
عضویت
[suncode_otp_registration_form]

اطلاعات شخصی شما برای پردازش سفارش شما استفاده می‌شود، و پشتیبانی از تجربه شما در این وبسایت، و برای اهداف دیگری که در privacy policy توضیح داده شده است.

رضاصاد
  • خانه
  • کورس‌ها
  • مقالات و آموزش‌های رایگان
    • ادیت و ریتاچ
    • اصلاح رنگ و کالرگریدینگ
    • تبلیغات
    • تلویزیون
    • عکاسی و تصویر
    • غیر رسمی
    • موسیقی و صدا
  • صادکست
  • دسترسی سریع
    • حساب کاربری من
    • دانلود دوره‌ها
    • فراموشی گذرواژه
ورود و ثبت‌نام
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
0

لنز 50 میلیمتری اولین لنز هر عکاس

ارسال شده توسط محمدرضا صادقی
عکاسی و تصویر

توی این مقاله در مورد آموزش عکاسی با لنز 50 میلیمتری حرف میزنم و این رو بهتون با دلیل میگم که چرا باید اولین لنز هر عکاس یک لنز 50 میلیمتری باشه و نمونه عکس گرفته شده با لنز 50 mm رو بهتون نشون میدم که ببینید عکس با لنز نرمال چه حال و هوایی داره.

دلایل خرید یک لنز 50 میلی‌متری

من با توجه با کارم ، به بیش از چند هزار نفر در مورد خرید دوربین و لنز مشاوره دادم . البته درسته که کار اصلی من این نیست ؛ اما لذت می‌برم دیگران رو در خرید دوربین و لنز مناسبشون راهنمایی کنم . یکی از بیشترین سوالاتی که از من میشه اینه که چه دوربینی بخریم ؟ و من همیشه در جواب میگم : لنز خیلی مهم‌تر از دوربین هست . اول لنز رو انتخاب کنید ؛ بعد با توجه به لنز ، یک دوربین مناسب براش خریداری کنید .

لنز خیلی مهم‌تر از دوربین است . اول لنز را انتخاب کنید ؛ سپس با توجه به آن ، دوربین مناسب را خریداری کنید

و معمولا بعد از چند سوال و جوابی که با دوستان عزیزم دارم ، به اونها پیشنهاد می‌دم که یک لنز 50 میلیمتری برای کار شما کاملا مناسب هست . حالا چرا من اینقدر این لنز رو پیشنهاد میکنم ؟ چند تا دلیل داره . در ادامه‌ی این مقاله این دلایل رو با هم مرور می‌کنیم

#1 قیمت لنز 50 میلیمتری مناسب است

اجازه بدبد همین اول کار در مورد مسایل مالی با هم صحبت کنیم . هر عکاسی که بخواد کار عکاسی خودش رو شروع کنه ، قطعا بارها و بارها دوربین های موجود توی بازار رو با بودجه‌ی خودش سبک و سنگین کرده . یک عکاس یا قراره با دوربین خودش پول در بیاره و یا عکاسی رو به عنوان یک علاقه دنبال می‌کنه . در هر دو صورت مسایل مایل اهمیت خیلی زیادی براش داره .

قیمت لنز 50 میلیمتر


خبر خوب اینکه در بین لنزهای 50 میلیمتری ، مدل هایی پیدا میشن که علاوه بر کیفیت خوب ، قیمت خیلی مناسبی هم دارن . به چندین و چند دلیل من با خرید لنزهای کیت مخالفم . برای کسانی که نمیدونن لنز کیت (kit lens) چیه ؛ بایم بگم لنز کیک لنزی هست که کارخونه‌ی سازنده‌ی دوربین ، اون رو به همراه دوربین عرضه می‌کنه .

مثلا شما مایل هستید دوربین نیکون D7200 خریداری کنید . کارخونه‌ی نیکون یک لنز 18-140 یا یک لنز 18-55 هم در بسته بندی دوربین قراره میده . دلیل اینکار اینه که کارخونه پیش خودش میگه : اومدی دوربین بخری ؟! بیا اینم یه لنز کنارش . حالا برو باهاش عکس بگیر ! آفرین !

این کار رو دقیقا به این دلیل می‌کنن که خریدارهایی که خیلی دانشی از عکاسی و لنزها ندارن ، توی مسایل پیچیده‌ی خرید لنز ، گیج و سردرگم نشن . طرف دوربین رو خریده و حالا یه لنز هم کنارش داشته باشه تا بتونه عکس بگیره . اما من با لنزهای کیت مخالفم . چرا ؟ چون هم کیفیت اپتیک خوبی نداره و هم اینکه دیافراگم اونها هم خیلی باز نمیشه . پس نمیشه باهاش عکس‌هایی در نور کم یا عکس بوکه گرفت.

پیشنهاد به شما :   عکاسی در نور کم با گوشی با 6 ترفند خلاقانه

آموزش عکاسی با لنز 50

پس به عنوان کسی که تازه قراره وارد دنیای عکاسی بشه و حتما هم دنبال آموزش عکاسی هست، لنز 50 میلیمتری خیلی می‌تونه به شما کمک کنه. هم قیمت مناسب‌تری داره و هم اینکه می‌تونه توی سبک‌های مختلف جوابگوی کار شما باشه.

#2 لنز 50 میلیمتری سریع است

قبلا در مقاله‌ی عکاسی در نور شمع این نکته رو گفته بودم که لنز سریع یعنی چی و چرا باید از یک لنز سریع استفاده کنیم . اما با این حال یه مرور مختصری میکنم . همونطور که می‌دونید سیستم فوکوس دوربین ها بر اساس نور کار می‌کنه .

این یعنی هر چقدر نور محیط بیشتر باشه ، لنز سریع‌تر و راحت‌تر عمل فوکوس کردن رو انجام میده . حالا اگه از یک لنزی استفاده کنیم که دیافراگمش خیلی باز بشه ؛ یعنی نور خیلی زیادی وارد دوربین می‌شه . پس فرآیند فوکوس کردن خیلی سریع‌تر و راحت‌تر خواهد بود .

آموزش عکاس با لنز 50 میلیمتری
به دلیل باز شدن زیاد دیافراگم ، لنز 50 میلیمتری خیلی سریع هست

حالا شاید بپرسین مگه آخه چقدر مهمه که یه لنز بتونه سریع و راحت فوکوس کنه !؟ فوقش یکم صبر می‌کنیم دیگه ! اما در جواب باید بگم که فقط کافیه یه بار سعی کنید توی نور کم فوکوس کنید تا به این پی ببرید لنز سریع چه نعمتیه ! وقتی که نور محیط کم باشه ، مثلا عکاسی در شب یا عکاسی در کنسرت ها ، این دیافراگم باز لنز هست که به کمک ما عکاس‌ها میاد .

لنز 50 میلیمتری با f1.4 یا 1.8 چون دیافراگم خیلی بازی داره ، توی محیط‌های کم نور عصای دست ما عکاس‌ها هست و خیلی وقت‌ها حتی لازم نیست از نور کمک فوکوس دوربین استفاده کنیم برای عکاسی . پس اگه تازه میخواید وارد عکاسی بشید یا قصد دارید یک لنز جدید بخرید این نکته همیشه گوشه‌ی ذهنتون باشه . چون در هر فریم عکسی که می‌گیرید باهاش مواجه خواهید شد .

آموزش عکاس با لنز 50 میلیمتری محمد یوسفیان
عکاسی در شب با لنز 50mm

#3 با لنز 50 میلیمتری بیشتر سبک های عکاسی قابل انجام هست

توی ورکشاپ‌ها کلاس‌ها و یا کلا هر جای دیگه ای وقتی کسی از من در مورد خرید لنز سوال می‌کنه ، من در جواب ازش می‌پرسم که بیشتر به چه سبکی توی عکاسی علاقه داره ؟ جوابی که به من میده مشخص می‌کنه که متقابلا من چه لنزی رو بهش پیشنهاد کنم .

شروع عکاسی صنعتی در ایران
عکاسی تبلیغاتی با لنز 50mm
لنز 50mm میلیمتری
عکاسی تبلیغاتی برای برند AXE با لنز 50mm

سبک عکاسی شما چیه ؟ پرتره ، مدلینگ ، طبیعت ، حیات وحش و … ؟ میخوام یه لنزی رو بهتون پیشنهاد بدم که اگه نگم توی تمام سبک‌ها کاربرد داره ، می‌تونم بگم توی خیلی از سبک‌های عکاسی به کارتون میاد . و اون لنز 50 میلیمتری هست .

با یه لنز 50 میلیمتری می‌تونید پرتره‌های بی‌نظیری بگیرید ، می‌تونید از منظره‌ها عکس‌های عالی و زیبا بگیرید ، عکاسی تبلیغاتی انجام بدید و یا حتی در شب و از ستاره ها عکس‌های نجومی بندازید . تمام این کارها از عهده‌ی یک لنز 50 میلیمتری بر میاد .

لنز 50mm میلیمتری رضاصاد محمدرضا صادقی عکاس
عکاسی پرتره با لنز 50mm

#4 با لنز 50 میلی‌متری می‌تونید عکاسی بوکه انجام بدید

لنز 50mm میلیمتری
عکاسی بوکه با کم کردن عمق میدان عکس ، جاهایی که در فوکوس نیستن رو تار میکنه

از نظر من یکی از قشنگ‌ترین ، دلچسب ترین ، چشم‌نواز ترین و دراماتیک‌ترین سبک‌‌های عکاسی ، عکاسی بوکه هست . البته من قبلا یکی از کامل‌ترین مقالات وب فارسی رو در مورد عکاسی بوکه نوشتم که به راحتی می‌تونید اون رو مطالعه کنید . اما وقتی صحبت از لنز 50 میلیمتری میشه ، حتما باید از عکاسی بوکه هم حرف زد .

لنز 50mm میلیمتری
با لنز 50mm عکس‌های بوکه‌ی خیلی زیبایی میتونید بگیرید . مخصوصا در شب

بذارید یه اعترافی بکنم . یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه‌مند شدن من به عکاسی حرفه‌ای ، همین افکت بوکه بود . سالها قبل وقتی عکس‌هایی رو می‌دیدم که بک‌گراندشون به زیبایی تار شده ، منم دلم میخواست عین همین عکس‌ها رو بگیرم . اون موقع‌ حتی نمی‌دونستم این عکس‌های چجوری به وجود میاد ، اما الان دارم در موردش مقاله می‌نویسم.

پیشنهاد به شما :   فرمت PNG چیست؟ چرا باید از آن در طراحی گرافیک استفاده کنیم؟

چون لنز‌های 50 میلی‌متری با دیافراگم‌های بازی مثل عدد 1.8 یا 1.4 و یا حتی عدد خیلی پایین 1.2 در بازار موجود هستن ، پس می‌تونید باهاشون عکس‌های بوکه‌ی خیلی زیبایی بگیرید . اگه براتون سواله که این عدد‌ها یعنی چی و چجوری میشه ازشون استفاده کرد ، این مقاله رو حتما مطالعه کنید .

لنز 50mm میلیمتری
با تکنیک بوکه به راحتی سوژه رو از بک‌گراند جدا کنید تا حواس مخاطب به چیزهای ناخواسته پرت نشه

#5 لنز‌های 50 میلیمتری کیفیت ساخت و شارپنس خوبی دارن

یه نکته‌ی بدیهی رو میخوام بهتون بگم . هر چقدر کیفیت شیشه‌های استفاده شده در عدسی لنزها بالاتر باشه ، در نهایت عکس کیفیت تر شارپ‌تری خواهیم داشت . این موضوع باعث شده در عکاسی چیزی داشته باشیم به نام “مگاپیکسل لنز” !

شاید تعجب کنید و بگید مگه مگاپیکسل مربوط به سنسور دوربین نبود؟ چه ربطی به لنز داره ؟ جواب سوال در این مقاله هست و برای اینکه این مقاله طولانی نشه ، از تکرار مکررات پرهیز میکنم . اما نکته‌ی کلی اینه که هر چقدر کیفیت شیشه‌های عدسی لنز بالا تر باشه ، مگاپیکسل لنز هم بالاتر خواهد بود و عکس‌های شارپ‌تری رو خواهیم داشت .

لنز 50mm میلیمتری
نگرانی عکاس‌ها در اینه که عکسشون شارپ نشه . اما با لنز 50mm این مشکل حل شده ! حتی در عکاسی در شب

لنزهای 50 میلیمتری عموما کیفیت خیلی خوبی دارن و شارپنس عکس‌هاشون کاملا قابل قبول هست . وقتی این نکته رو در کنار قیمت بسیار مناسب این لنزها می‌ذاریم لبخند رضایت به لبامون می‌شینه .

وقتی کیفیت مناسب لنز 50 میلیمتری رو در کنار قیمت مناسب اون میذاریم ، رضایت ما جلب خواهد شد

البته ممکنه عده‌ای با این نظر موافق نباشن و بگن که لنز 50 میلیمتری شارپ نیست و بی کیفیته . مثلا مدتی قبل وقتی توی اکانت اینستگرامم یه پستی در مورد لنز 50 گذاشته بودم (این پست در آخر همین مقاله موجوده) ، دوستی در رد نظر من کامنت داد که : اصلا ! لنز 50 خیلی هم بی‌کیفیت و به درد نخوره و پول دور ریختنه ! و خب من وقتی داشتم اون کامنت رو می‌خوندم در جمعی از دوستانم بودم که همگی لنز 50 توی بساطمون بود ؛ و در مواجهه با اون کامنت فقط لبخند زدیم  😀

#6 لنزهای 50 میلیمتری اندازه‌ی مناسبی دارن و قابل حمل هستن

اگه به صورت فریلنس عکاسی کنید و دوربینتون رو از جایی به جای دیگه ببرید خیلی زود به این نتیجه می‌رسید که ای کاش یه لنز کوچیک و جمع و جور داشتم . لنز های 50mm هم ابعاد و اندازه‌ی خوبی دارن و کاملا قابل حمل هستن و هم نسبتا سبک وزن هستن . (البته نسبتا ! چون مدل‌های سنگین تر و بزرگتری هم هست . مثل sigma 50mm Art) . بنابراین به عنوان کسی که دوربینش رو خیلی با خودش این‌ور و اون‌ور می‌بره لنز 50mm یه موهبت محسوب میشه .

آموزش عکاس با لنز 50 میلیمتری
اندازه‌ی یک لنز 50mm رو با چند تا لنز دیگه مقایسه کنید

و یک نکته‌ی خیلی مهم‌تر در مورد اندازه‌ی این لنز ها اینه که به عنوان یک لنز کوچیک ، دیگه لازم نیست  برای هر بار جابجایی ، اون رو از دوربین جدا کنید و به صورت مجزا حمل کنید . این مورد رو وقتی بهش بر می‌خورید که یک لنز نسبتا بزرگتر مثل 70-200 داشته باشید و کیفتون گنجایش لازم رو نداشته باشه . در این صورت برای هر دفعه جابجایی مجبور هستید لنز رو از دوربین جدا کنید . که این کار هم موجب میشه مانت دوربین و لنز هرز بشه و هم گرد و خاک داخل دوربین میره ؛ و این بعنی کابوس برای هر عکاس.

پیشنهاد به شما :   عکاسی پرتره با نوردهی طولانی

#7 نه خیلی واید ، نه خیلی تله

یک دسته بندی کلی هست که لنزها رو به سه دسته‌ی واید یا عریض ، تله فوتو یا دوربین و در نهایت نرمال تقسیم می‌کنه . لنز 50mm یک لنز نرمال هست . یعنی نه واید هست و نه تله . و دقیقا یک چیزی بین این‌ها هست . جالبه بدونید پرسپکتیوی که این لنزها بهتون میده تقریبا برابر با چشم انسان هست . لذا عکس‌هایی که میگیرید به شدت طبیعی به نظر خواهد رسید . انگار که یک انسان به اون صحنه نگاه کرده .

آموزش عکاس با لنز 50 میلیمتری محمد یوسفیان
تصویری که یک لنز 50mm به شما میده تقریبا با چیزی که چشم می‌بینه یکسانه

جمع بندی

لنز 50 میلی‌متری یک دوست خیلی خوب برای هر عکاس محسوب میشه . با این لنز میشه بیشتر سبک‌های عکاسی رو انجام داده . این لنز ، ارزون قیمت در عین حال بسیار باکیفیت هست و تصاویر خیلی شارپی داره . با این لنز میشه عکاسی بوکه انجام داد و عکس‌هایی یک پله حرفه ای تر گرفت .

این لنز کوچک و سبکه و همیشه همراه شما خواهد بود . به همین دلیله که همه‌ی عکاس‌های حرفه‌ای یه دونه لنز 50mm توی بساطشون دارن .

لنز 50mm میلیمتری
لنز 50mm یک لنز همه‌فن حریف

سوالات متداول

چرا لنز 50 میلیمتری برای عکاسان تازه‌کار مناسب است؟

لنز 50 میلیمتری به دلیل قیمت مناسب، کیفیت ساخت بالا و تطبیق‌پذیری در سبک‌های مختلف عکاسی، انتخاب ایده‌آلی برای عکاسان تازه‌کار است.

لنز 50 میلیمتری برای چه سبک‌های عکاسی مناسب است؟

این لنز برای عکاسی پرتره، طبیعت، تبلیغاتی، شب و حتی عکاسی بوکه مناسب است و در بسیاری از سبک‌ها عملکرد خوبی دارد.

چرا لنز 50 میلیمتری به عنوان یک لنز سریع شناخته می‌شود؟

به دلیل دیافراگم باز (مثل f/1.8 یا f/1.4)، لنز 50 میلیمتری نور بیشتری جذب می‌کند و در شرایط نوری کم، سریع‌تر فوکوس می‌کند.

آیا لنز 50 میلیمتری برای عکاسی بوکه مناسب است؟

بله، این لنز به دلیل دیافراگم باز، قابلیت ایجاد پس‌زمینه‌های تار زیبا و جدا کردن سوژه از بک‌گراند را دارد.

آیا لنز 50 میلیمتری کیفیت تصویر شارپ ارائه می‌دهد؟

بله، لنزهای 50 میلیمتری عموماً به دلیل کیفیت خوب شیشه‌های عدسی، تصاویر شارپ و باکیفیتی ارائه می‌دهند.

قبلی انتخاب خودکار - امکان جدید فتوشاپ CC 2018
بعدی عکاسی در برف ، چگونه در برف عکس های عالی بگیریم؟

41 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • گراوندی گفت:
    17 بهمن 1396 در 14:01

    مقالتون خیلی عالی بود ممنون

    پاسخ
  • فاطمه گفت:
    23 بهمن 1396 در 23:19

    سلام و خسته نباشید خدمت شمامن پیجتون رو از اینستاگرام دنبال میکنمو به نظرم نظر گذاشتن یه انگیزه ی خوبیه واسه کسی که داره یه مطلب رو مینویسه100% خیلیا میان اینجا و این پست رو میخونن و نظر نمیدنولی من نظر میدم و واقعا خوشحالم ازین پست عالیتونمن خودم اولین لنزی که خریدم 50 میلیمتر بوده و اون موقع خیلی گیج بودم و ارزون ترین لنز بود و اصلا الان پشیمون نیستم و یکی از بهترین لنزهاست که هیچوقت بی استفاده نمیشه !

    پاسخ
  • fji گفت:
    1 اردیبهشت 1397 در 14:05

    با سلام. ایا برای دوربین کراپ لنز 35 که معادل 50در فول فریمه بیشتر توصیه میشه یا 50 که تقریبا معادل 75 برای فول فریم هست؟

    پاسخ
    • رضا صادقی گفت:
      1 اردیبهشت 1397 در 23:43

      سلام .
      من شخصا لنز 50 رو توصیه میکنم . البته باید این رو هم در نظر داشته باشید که علاوه بر فاصله‌ی کانونی ، ضریب f هم تغییر میکنه .

      پاسخ
      • fji گفت:
        2 اردیبهشت 1397 در 09:18

        سپاسگزارم از پاسختان.میخواستم بپرسم ایا این ترکیب(دوربین کراپ و لنز 50) برای عکاسی منظره و طبیعت هم مناسب است یا باید لنز دیگری تهیه کرد

        پاسخ
        • رضا صادقی گفت:
          2 اردیبهشت 1397 در 14:01

          این کاملا به سلیقه‌ی شما بستگی داره . بعضی از عکاس ها از لنز های واید برای عکاسی طبیعت استفاده میکنن . اما بعضی هم از لنز ها نرمال و تا حدی تله . ولی به نظرم عکس های خوبی رو میشه باهاش گرفت

          پاسخ
          • ناشناس گفت:
            30 دی 1398 در 15:56

            سلام . کراپ و 50mm برای پرتره و تبلیغاتی مناسبه یا حتما باید فول فریم استفاده بشه؟

          • محمدرضا صادقی گفت:
            30 دی 1398 در 18:08

            سلام
            مناسب و متداول هست

  • Sadegh-khan گفت:
    2 اردیبهشت 1397 در 12:54

    سلام و درود سپاس بابت مطالب خوبتون (خدا قوت)من لنز nikkor 50 1.8dدارم (اون موقع توان خریدم پایین بودو نتوسنتم 1.4 بخرم)، به نظرتون ارزش داره بخوام لنزم رو با  50mm 14.g تعویض کنم یا تفاوت آنچنانی با هم ندارند!؟ 

    پاسخ
    • رضا صادقی گفت:
      2 اردیبهشت 1397 در 14:03

      سلام . به نظر من خیلی فرقی به هم ندارن . اگه قراره لنزی خریداری کنید به نظرم مدل دیگه ای باشه تا تجهیزاتتون کامل تر بشه

      پاسخ
  • ندا گفت:
    5 آذر 1398 در 03:30

    درود جناب صادقی

    لنز نیکون Nikon 50mm f/1.8G AF-S#
    برای دوربین d3300# میخوام بگیرم میدونم با فکوس اتومات مشکل پیش میاد فقط اینکه زاویه دید محدود میشه رو مخه با اینکه میتونستم Nikon 35mm f/1.8G DX AF-S Lens#
    هم بگیرم با قیمت پاینتر ولی گفتم پیش به سوی فول فریم نظر شما چیه چون با 18-55 کیت خودش ارتباط خوبی دارم ولی دنبال عکس پرتره هستم و نظرتون در باره Nikon AF-P DX NIKKOR 10-20mm f/4.5-5.6G VR#
    برای عکسها که از جاهای دیدنی میتونیم بگیریم چیه فقط ی خواهش اینکه داخل سایت بیشتر توضیح بدین من مشکل یادگیری دارم برای همین 2 بارهم کلاس آموزش عکاسی مختلف رفتم ولی مخم جواب نداد یعنی هرچی ریاضی میاد هنگ میکنم فقط با آزمون خطا جواب گرفتم و یه پیشنهاد برای اونای ک پیام منو میبینن اگه مثل من هستین حتما روی کاغذ موارد لنز و دوربین رو یاد داشت کنید ماهی یکبار مرور کنین یادتون نره الان پیام ها رو میخوندم حالیم نشد این لنز روی بادی دیگه معادل چنده #معادل باز هم #ریاضی اگه یه روز اینارو متوجه شدم حتما تصویری داخل نت پخش میکنم با تشکر و آرزوی موفقیت همیشگی برای شما و تمامی نشر دهندگان آموزشی

    پاسخ
    • محمدرضا صادقی گفت:
      13 آذر 1398 در 10:51

      سلام
      لنزی که فرمودید با دوربین مشکلی نداره . اون سری d هست که مشکل فوکوس پیش میاد . اگه شما سری G رو خریداری کنید مشکلی نداره. چون خود لنز در داخل بدنه اش موتور فوکوس اتوماتیک داره

      پاسخ
  • Zahra گفت:
    27 دی 1398 در 13:24

    سلام اقای صادقی لنز ۵۰ میلیمتری به درد عکاسی از کنسرت میخوره؟میشه باهاش تو کنیرت عکسای خوبی گرفت؟

    پاسخ
    • محمدرضا صادقی گفت:
      27 دی 1398 در 14:35

      سلام
      به دلیل باز بودن دیافراگم ، برای عکاسی در نور کم کنسرت بسیار مناسب هست. البته باید این رو هم در نظر بگیرید که عکس‌ها واید یا تله رو نمیشه با این لنز گرفت و سبک عکس‌های خودش رو داره.

      پاسخ
  • Ehsan گفت:
    27 دی 1398 در 20:46

    سلام. میخوام عکاسی رو شروع کنم و ادامه بدم اما بودجه زیادی ندارم . توصیه تون برای خرید لنز و دوربین چیه .؟حداکثر ده تومن

    پاسخ
  • Amir گفت:
    27 دی 1398 در 20:50

    سلام . برای لنز پنجاه میلیمتری چه دوربینی مناسبه..؟تا سقف 8تومن

    پاسخ
  • ناشناس گفت:
    29 دی 1398 در 00:16

    سلام.عملکرد لنز 50mmروی سنسور های کراپ چجوریه؟!

    پاسخ
    • محمدرضا صادقی گفت:
      29 دی 1398 در 19:47

      سلام
      موضوعش که خیلی مفصله ، اما برای اینکه کارتون راه بیوفته اینطوری میگم که شما 1.5 برابر کراپ دارید (با زوم اشتباه گرفته نشه) . این کار ، متداول هست و خیلی ها انجام میدن

      پاسخ
  • ناشناس گفت:
    1 بهمن 1398 در 23:13

    سلام لنز 50mmلرزشگیر نداره. دوربینی که باید تهیه بشه حتما باید لرزشگیر داشته باشه؟!

    پاسخ
    • محمدرضا صادقی گفت:
      2 بهمن 1398 در 09:31

      سلام
      اگر DSLR خریداری میکنید ، خود دوربین هم لرزشگیر نداره. اگر خیلی براتون داشتن لرزشگیر مهمه ، برید سراغ بدون آینه

      پاسخ
      • ناشناس گفت:
        2 بهمن 1398 در 14:02

        داشتن لرزشگیر خیلی مهمه؟!

        پاسخ
        • محمدرضا صادقی گفت:
          2 بهمن 1398 در 14:05

          اگر عکاسی در شب میکنید و سرعت شاتر رو به هر دلیلی خیلی میارید پایین ، بله
          اما در حالت کلی خیلی هم واجب نیست. میشه بجای کم کردن سرعت شاتر ، آیزو رو بالا برد

          پاسخ
  • ناشناس گفت:
    2 بهمن 1398 در 17:07

    خیلی ممنون از اینکه بدون چشم داشت جواب سوالا رو میدید . واقعا دستتون درد نکنه استاد .

    پاسخ
  • محمد رضا گفت:
    3 بهمن 1398 در 13:33

    سلام و عرض خسته نباشید، من میخواستم 77d بگیرم با لنز 50mm F1.4، میخواستم ببینم اصلا این دوتا بهم میخورن و باعث تداخل نمیشه که؟
    بعد چون که کلا تا حالا با لنزای فیکس کار نکردم میخواستم ببینم کار باهاشون که سخت نیست؟؟
    مثلا میشه باهاشون تمام قد گرفت یا نه

    پاسخ
    • محمدرضا صادقی گفت:
      3 بهمن 1398 در 23:29

      سلام ؛
      بله این کار جواب میده و کاملا متداول هم هست. خیلی از عکاس ها این کار رو میکنن.
      برای کار کردن با لنز پرایم درسته که توی فاصله کانونی چالش خواهید داشت ، اما با عوض کردن پرسپکتیو میشه مشکل رو حل کرد.

      پاسخ
  • ناشناس گفت:
    12 بهمن 1398 در 17:02

    سلام فرق 77dو80d واقعا قابل ملاحظه ست؟

    پاسخ
    • محمدرضا صادقی گفت:
      12 بهمن 1398 در 17:20

      سلام
      به نظر من ، خیر.

      پاسخ
  • مریم گفت:
    15 بهمن 1398 در 09:59

    سلام. با این لنز میشه از جمع 5 یا 6 نفر هم در نور نسبتا پایین عکس گرفت

    پاسخ
    • محمدرضا صادقی گفت:
      15 بهمن 1398 در 10:08

      سلام؛
      بله ؛ باید کمی برید عقب تر

      پاسخ
  • ناشناس گفت:
    17 بهمن 1398 در 18:32

    سلام اگه امکان داره درباره مشکلات یک عکاس مقاله ای منتشر کنید ممنون

    پاسخ
  • Eliiiiimiraa گفت:
    24 فروردین 1399 در 16:45

    سلام روز خوش. لنز ٥٠ ميليمتري براي عكاسي از جواهرات هم مناسبه؟؟

    پاسخ
    • محمدرضا صادقی گفت:
      24 فروردین 1399 در 21:13

      سلام؛
      اگر با کراپ کردن توی فتوشاپ مشکلی ندارید بله؛ البته اگه بتونید از فیلتر ماکرو یا اکستنشن تیوب استفاده کنید ، لنز 50 عالیه

      پاسخ
      • شادى گفت:
        8 شهریور 1401 در 13:55

        سلام وقت بخير
        من قصد خريد لنز ٥٠ رو داشتم اما وقتى تحقيق كردم براساس نوشته ها و گفته هاى مغازه دارها لنز ٢٤ پرايم همون كارو ميكنه بعلاوه براى فيلمبردارى هم ميشه ازش استفاده كرد
        الان احساس ميكنم اشتباه كردم و بايد همون ٥٠ رو ميگرفتم
        نظر شما چيه؟

        پاسخ
  • بابک گفت:
    25 مرداد 1399 در 16:52

    سلام
    ممنون از مقاله خوبتون
    آیا برای عکاسی غذا لنز زوم 55-250 نیاز رو برطرف میکنه یا به یه لنز پرایم 50 نیاز دارم؟

    پاسخ
  • younes گفت:
    17 شهریور 1399 در 14:06

    سلام من یک ماه لنز 50mm f/1.8 با بادی 200d اما احساس میکنم عکس ها نسبت به لنز کیت تار میشه و لرزش ها بیشتر احساس میشه ح. ایا طبیعی یا لنزم مشکل داره؟

    پاسخ
    • رامین گفت:
      19 اسفند 1399 در 16:26

      نه طبیعی نیست . لنز ۵۰ پرایم لرزشگیر نداره . در هنگام عکاسی با لنزهای بدون لرزشگیر یا باید از یک سه پایه با کیفیت استفاده کنید یا تکنیک های نحوه گرفتن دوربین در دستتون رو یاد بگیرید تا کمترین لرزش رو داشته باشید. سعی کنید از قفل اینه استفاده کنید و تایمر ۲ ثانیه رو فعال کنید تا حداقل لرزش در دوربین داشته باشین. لنز ۵۰ پرایم کیفیت فوق العاده ای داره .

      پاسخ
  • behnam گفت:
    1 مهر 1399 در 13:30

    سلام جناب صادقی

    ببخشید میخواستم بپرسم لنز پنجا با اف یکو هشت
    مناسب عکاسی فضای باز (تمام قد سوژه داخل کادر باشه)) مناسب هست؟؟

    پاسخ
    • رامین گفت:
      19 اسفند 1399 در 16:30

      بله . میشه با لنز ۵۰ عکس تمام قد گرفت ولی با توجه به فیکس بودن فاصله کانونی این لنز کمی مجبورید از سوژه دورتر باشید که با کراپ کردن عکس میشه سوژه رو بزرگنمایی کرد که کمی از کیفیت عکس کاسته میشه . اگه دوربین فول فریم دارید میتونید از لنز ۳۵ میلیمتری استفاده کنید برای عکسهای تمام قد که کیفیت بالایی داشته باشین.

      پاسخ
  • محمد گفت:
    7 فروردین 1400 در 13:47

    سلام من میخوام لنز 50 F1.8 بگیرم و 90 درصد به خاطر اف پایینش میخوام بگیرم ولی شنیدم ک توی اف 1.8 کیفیت عکس خیلی افت میکنه خواستم بدونم این افت کیفیت خیلی زیاده یعنی به اندازه ای هست که کاملا اذیت کننده باشه یا زیاد به چشم نمیاد و اینکه من برای فیلم برداری میخوام توی فیلم برداری چقدر تاثیر داره ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • Afshin گفت:
      20 آبان 1401 در 03:10

      من در زمینه عکاسی و تصویربرداری فعالیت دارم و از این لنزی که شما گفتین توی هر دو مورد استفاده میکنم و بازدهی بسیار خوبی داره و تا بحال به مشکلی بر نخوردم و میتونم بگم لنز ۵۰ اف ۱.۸ آچار فرانسه هستش برام

      پاسخ
  • الاهه گفت:
    28 خرداد 1403 در 21:43

    سلام، وقتتون بخیر؛ برای کسی که مبتدی کار هستش و میخواد تازه شروع کنه یه عکاسی چه دوربینی پیشنهاد میکنین؟ آیا Canon 90D یا Canon R10 رو تایید میکنین؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

کورس‌های پیشنهادی
  • پکیج جامع تولید محتوا رضاصاد پکیج جامع تولید محتوا
    10,752,000 تومان قیمت اصلی: 10,752,000 تومان بود.4,838,400 تومانقیمت فعلی: 4,838,400 تومان.
  • دوره آموزشی واکس ضبط وکال و صدای حرفه ای رضاصاد vox واکس - دوره آموزشی ضبط و پردازش حرفه‌ای صدا
    3,720,000 تومان
  • آموزش ادوبی لایت روم موبایل رضاصاد دوره آموزشی ادوبی لایت روم برای موبایل
    1,320,000 تومان قیمت اصلی: 1,320,000 تومان بود.852,000 تومانقیمت فعلی: 852,000 تومان.
  • دوره عکاسی مقدماتی از صفر رضاصاد دوره عکاسی مقدماتی از صفر 4
    1,920,000 تومان
  • دوره آموزش کالرگریدینگ 1902 رضاصاد محمدرضا صادقی تصحیح رنگ اصلاح رنگ داوینچی ریزالو 1902 - آموزش اصلاح رنگ و کالرگریدینگ با نرم افزار داوینچی ریزالو
    4,440,000 تومان قیمت اصلی: 4,440,000 تومان بود.3,480,000 تومانقیمت فعلی: 3,480,000 تومان.